Aankomst - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jorijn en Blanche - WaarBenJij.nu Aankomst - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jorijn en Blanche - WaarBenJij.nu

Aankomst

Door: Blanche & Jorijn

Blijf op de hoogte en volg Jorijn en Blanche

26 Januari 2011 | Australië, Sydney

Terwijl het verslag aankomst heet moeten we het eerst hebben over het vertrek. Het vertrek op Schiphol was voor de een meer emotioneel dan voor de ander, maar al met al was het goed en konden we gaan. Eenmaal door de douane hebben we nog een broodje gegeten en off we go!

Eenmaal in het vliegtuig kwamen we er helaas achter dat de beloofde tv' s in de stoelen en lekker veel been ruimte gewoon een regel rechte leugen was en we willen hier onze vrienden nog voor bedanken! Ik zal jullie verder niet vervelen wat wij allemaal voor leuke dingen hebben gedaan in 10uur en 20 min naar Bangkok. Op Bangkok moesten we anderhalf uur het vliegtuig uit, omdat er getankt moest worden. Het was ons niet helemaal duidelijk waar we weer moesten boarden dus vroegen we waar.. Toen kregen we te horen dat het G2 was, alleen wij verstonden T2, niet helemaal zeker vroegen we het nog een keer en toen zei de lieve maar ook strenge stewardes G!! G from Gos, als iemand weet wat GOS betekend mail het ons!! Voor de rest liep alles op rolletjes en kwamen we na 3 uur en 30 min aan op TAIPEI.

Op TAIPEI airport zijn we naar een hotel gegaan, omdat we 10 uur overstap tijd hadden. Om bij het hotel te komen moesten we overigens wel een uur lopen, maar na 14 uur inactief te zijn geweest was dit niet heel erg. In het hotel hebben we 3 uurtjes geslapen, even ontspannen gedouched en hebben we verrassend genoeg rijst met kip en rare soja soep gegeten. TAIPEI is wel een mooi vliegveld alleen het lijkt ons dat Taiwaneze dol zijn op drank, sigaretten, parfum en spullen die minimaal 30 euro kosten, want niks was goedkoper.. Blanche wilde een body lotion, maar voor elke 100 ml moest toch echt 30 euro betaald worden. Verder had Blanche ook nog wel zin in iets zouts dus wilde ze pinda' s, de enige shop die nog pinda' s had die verkocht ze voor 9 euro.. Hele gewone pel pinda' s dachten we, maar helaas het waren 60 pinda' s die de structuur hadden van een zandkoekjes allen dan met pindakaas smaak. SMERIG! Na nog een uurtje vertraging konden we eindelijk boarden op weg naar SYDNEY! Of hoe de Taiwaneze het zeggen: Syny.

Het vliegtuig had dit keer wel beeldschermen in de hoofdkussens, alleen hebben we er bijna geen gebruik van gemaakt, want van de 10 uur durende vlucht hebben we er zeker 4 en half uur geslapen. Na een spannende landing waar het leek alsof het vliegtuig onderweg dingen verloor, zijn we gelukkig veilig geland. Het vliegveld is net zoals op TV veel gedoe rondom imigratie en import, maar wij als nette Europeanen mochten rustig doorlopen, koffers pakken en op zoek naar de broer van Blanche haar oma (de term weten we niet). Cyrille (de broer van Blanche haar oma) was snel gevonden en die bracht ons naar zijn zeer mooie appartement met een geweldig uitzicht op de Harbour bridge. Daar een lekkere duik te hebben genomen en 2 eieren te hebben gegeten zijn we naar Jaquie en Andrew gebracht (Andrew is de zoon van Cyrille) en dit was onze eind bestemming! In een prachtig boothuis met uitzicht over allemaal boten hebben we heerlijk geslapen! Zo lekker wat ontbijten en dan op ontdekkingstocht in onze nieuwe stad Sydney!!!

We houden jullie op de hoogte via Facebook Skype en mail (of facetime).

We houden van jullie en tot snel!

Kusje en liefde van Jorijn en Blanche

• 26 Januari 2011 - 21:27

Flolly:

Lieverds!! Wat een reis zeg!! Had bewust niks los gelaten over china airways!! Maar gelukkig hebben jullie je vermaakt!! Geniet van jullie eerste indrukken van Sydney! Wacht nu al met smart op jullie volgende bericht!! Heel veel liefs

• 26 Januari 2011 - 22:20

Oma & Opa:

Na ons Skype contact gisteren en vandaag nu even op jullie website.
    Wat een goed verhaal van jullie vlucht en nu zitten jullie in het boothuis van Cyrille wat wij nog kennen van Fleur's foto's!! Geniet deze week van Sydney, tot het volgende Skype gesprek of e-mail
    Dikke knuffel Opa & Oma

• 26 Januari 2011 - 22:26

Mama/marjorie:

Genieten!!!!!!!! kus

• 26 Januari 2011 - 22:44

Jorick:

Geweldig verhaal.. hou ons hier in dit kikkerlandje maar goed op de hoogte..
    geniet er van

• 26 Januari 2011 - 23:23

Rutger:

Haha mooi gesproken!
    Klinkt goed, gelukkig veilig aangekomen. Mooie tijden, geniet ervan! x

• 26 Januari 2011 - 23:46

Gerard:

Kijk, daar houden wij van, een mooi verslag van moeilijk reizen.
    Geniet eerst maar eens lekker!

• 27 Januari 2011 - 09:51

Wallie Koek:

Hey jullie!! Gruwelijke stad of niet? Lekker chillen in the botanic gardens, Bondi Beach en 's avonds naar een stripclub in Kings Cross (zo deden wij dat).. Helicoptervlucht is zondag toch? Veel plezier, Walther

• 01 Februari 2011 - 10:09

Peter O.:

Geweldig. Die helikoptervlucht geeft jullie wel een bijzondere kijk op Sydney.Ik ga zo proberen of ik jullie via skype kan pakken. Dat lukt ook niet altijd. Ga lekker baantjes trekken bij het boathouse of zoiets en dan vang je vast nog wel vliegende vissen, Blanche. Kun jij ook zwemmen, Jorijn? Wel handig hoor. De hartlike greeten