Blauwe Bergen (of toch niet..) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jorijn en Blanche - WaarBenJij.nu Blauwe Bergen (of toch niet..) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jorijn en Blanche - WaarBenJij.nu

Blauwe Bergen (of toch niet..)

Door: Blanche & Jorijn

Blijf op de hoogte en volg Jorijn en Blanche

25 Maart 2011 | Australië, Sydney

Blue Mountains.
Geachte lezers,

Zoals jullie misschien wel weten wordt er veel gesport en proberen we zo goed mogelijk pijnvrij de aankomende halve marathon af te leggen. Even een kleine update wat er nu op het programma staat qua training:

Blanche haar training ziet er als volgt uit: maandag, dinsdag, woensdag en vrijdag wordt elke dag een uur hardgelopen. Donderdag wordt er een kilometer gezwommen en in de avond een uur gebokst. En in het weekend ligt het eraan wat er op de planning staat, maar er wordt getracht nog een hardloopsessie te doen, maar dan wordt er wel anderhalf uur getraind.

Mijn training ziet er toch wel een beetje anders uit: bij mij hangt het af van de spierpijn, aangezien Blanche bijna nooit echt last heeft van spierpijn en ik wel moet er dus ook anders getraind worden. Maandag en woensdag wordt er kracht training gedaan. Dinsdag loop ik met Blanche mee (wat inhoudt dat Blanche vervolgens een tandje langzamer moet..) Donderdag zwem ik ook een kilometer en wordt er gebokst. Vrijdags ben ik vrij, dit omdat ik rust moet hebben. En in het weekend ren ik wel anderhalf uur. (afgelopen weekend niet, aangezien we dan in zwempak en flippers de straat op zouden hebben gemoeten ivm het weer).

En als klap op de vuurpijl moeten we natuurlijk ook nog elke dag 70 min in totaal fietsen van en naar stage! Genoeg over ons GEWELDIG gezonde leeftstijl, ik snap dat jullie hier een schuldgevoel van krijgen. (tsja, ik zou ook niet gaan rennen met dat weer daar in NL..!)

Dinsdag na stage zijn we naar de bioscoop geweest in Manly. Nou verdenken wij de bioscoop ervan dat die als eerste gebouwd is in Manly, want de gordijnen hadden een geur alsof het eerst een rookruimte is geweest en het interieur had veel weg van een film uit de jaren 60 (lees: alles pluche rood, klinkt comfortabel, was het niet echt.) We gingen op dinsdag, want dan zijn de films 10 dollar p.p. in plaats van 17 dollar p.p. En aangezien we nog even moeten overleven hier, komt elke dollar die gespaard wordt goed uit! (Donaties op 8341765 of 799131 zijn natuurlijk altijd welkom) De film die we hebben gezien was CONVICTION, een aanrader, alleen jullie moeten toch echt wachten tot eind April. (hahahahaha)!

Afgelopen weekend zijn wij naar de Blue Mountains geweest. Zaterdag om 7 uur s’ ochtends moesten we verzamelen op nummer 805 op George Street, want daar zit de OZExperience. Om 5 uur ging onze wekker (nou is vroeg opstaan niet heel erg, alleen het regende en dan bedoel ik ook echt regen) om vervolgens om 5.45 in de bus te zitten om op tijd te zijn op George Street.

Eenmaal aangekomen bij de OZExperience bleek dat we met een groep van 24 personen naar de Blue Mountains zouden gaan. Tot ons geluk waren het alleen maar Nederlanders, nou hebben wij niet veel tegen Nederlanders, alleen wel als ze heel veel schreeuwen en allemaal contact gestoord zijn. Even een voorbeeld:
Jorijn: ‘hey waar woon je hier in Sydney’
Klaas ‘ik woon in Bondi’
Jorijn ‘ow leuk, is het druk daar’
Klaas ‘ja’
Jorijn ‘ oke’
Nu was het moment daar dat òf het gesprek over was òf je iets leuks terug zou kunnen vragen. Normaal gesproken voel je zulke momenten aan, alleen Klaas bleef me maar aankijken, ik wist niet zo goed wat ik moest doen en toen zei Klaas: ‘ik heb een surfboord gekocht en hij is wit maar ik ga hem nog wel schilderen’
Ik hoop dat jullie begrijpen dat dit een lastig moment was en helaas was dit ook niet het enige vreemde gesprek die we allebei hebben gevoerd die dag! De jongeman heette niet echt Klaas, maar om privacy redenen is er besloten om hem Klaas te noemen.

Eenmaal aangekomen in de Blue Mountains, bleek het dat het niet meer droog ging worden en dat het uitzicht wat er normaal is er ook niet was, vanwege de bewolking. Ondanks dat hebben we toch 2 tours gedaan. In de 2e tour hebben we 1000 treden afgedaald, het afdalen was geen probleem, alleen de modder maakte het erg lastig om te wandelen. We hebben gelukkig wel watervallen gezien en mooie natuur (zie foto’ s) dus we moeten alleen nog een keer terug om dan te genieten van het uitzicht. We gaan alleen niet meer met OZExperience, maar lekker met de trein.

Onze plannen om na onze stage te gaan reizen zijn in vergevorderd stadium, maar daar meer over in het volgende verslag! De zon is inmiddels weer volop aan het schijnen, dus we gaan weer naar het strand!

Met veel liefde en vrede vanuit Sydney!

Oh ja, uiteraard weer een paar kiekjes!!

http://picasaweb.google.com/110953913903871901955/SYDNEY?authkey=Gv1sRgCNriwqOs65_jogE#


  • 25 Maart 2011 - 07:17

    Opa:

    Jorijn, jullie houden ons prima en leuk geinformeerd. Ik zelf heb vandaag ook weer ca 1 km gefietst, Liefs ook van Oma die druk is met onze verhuizing.

  • 25 Maart 2011 - 07:22

    Opa:

    Leuke foto`s in de regen en natte bedoening

  • 25 Maart 2011 - 07:58

    Mama/marjorie, Geer:

    we hebben weer genoten van verhaal en foto's en nu gaan we weer in de stralende zon zitten.

  • 25 Maart 2011 - 10:21

    Zus/schoonzus:

    Het is duidelijk dat de familie ontzettend hard zijn best doet, om zo snel mogelijk te reageren op jullie update's. En dan mag ik natuurlijk niet ontbreken in het lijstje.

    Goed verhaal, doe 'klaas' de groeten.
    Reizende Nederlanders in het buitenland moet je over het algemeen proberen te vermijden. Ze zijn namelijk vrij saai (net als in NL)...

  • 25 Maart 2011 - 10:37

    Flory:

    Lekker verhaal weer Jorijn!!geloof dat je je roeping gevonden hebt!
    Wat betreft Klaas?die jongen was natuurlijk gewoon vreselijk geïntimideerd!Give him some slack guys!!
    Liefies, leuke foto,s weer!!dikke kus en tot spreeks op skype!!
    xxx

  • 25 Maart 2011 - 11:50

    Marrit:

    Jorijn, wat kan jij grandioze stukken schrijven, je tovert een lach op mijn gezicht. Ooit gedacht aan een eigen column? ;-)

    en wat zijn jullie fanatiek aan het trainen, waarvoor respect. En over het weer in Nederland.. gister de eerste picknick van het jaar gehouden in het Vondelpark dus niets te klagen! helaas nog wel met zo'n 16 graden, maar met het zonnetje erbij gevoelstemperatuur 21..

    Geniet lekker van het mooie weer nu het weer droog is!

    dikke kus

  • 25 Maart 2011 - 14:09

    Oma Hanneke.:

    Gezellig weer die verhalen van jullie .En vanochtend nog op de Skype bovendien. De nieuwe auto is vandaag gekocht, een Olijlfkleurige Renault Modus- Automaat. Ik heb er ook al even proef in gereden! Ging prima.
    Wat ben ik toch een Hippe Oma hè?
    Volgende week vrijdag onze auto's inruilen en dan de nieuwe meenemen.
    Joepie!!!!!!!!
    Tot de volgende mail maar ik moest dit even aan iemand kwiiijt.
    Dikke kus en bergen liefs. Oma.

  • 25 Maart 2011 - 15:10

    Jeanine:

    Damn, wat een discipline! ELKE dag trainen...Ik vind 3 tot 4 keer in de week al heel wat, haha! Maar wat een regen zeg, hoewel dat mooie kiekjes oplevert :) Verder, thanks weer voor inderdaad another entertaining update! Groetjes!

  • 25 Maart 2011 - 16:04

    Inky:

    Leuke foto s het plezier straalt van jullie gezichten,krijgen jullie ook al post? leuk hoor.Verheug me alweer op de volgende story.kus

  • 25 Maart 2011 - 18:09

    Marijke:

    Wat heerlijk om te zien dat jullie ook een keer regen gehad hebben :) maar ...waar blijven de onderschriten bij de foto's? Het is echt heel leuk om te lezen, echt weer een verhaal om vrolijk van te worden.

  • 05 April 2011 - 15:28

    O & O :

    Wie zijn wij?? Jullie raden het nooit!
    Wij zijn zo blij dat jullie het zo fijn hebben daar.

    O & O.

  • 06 April 2011 - 02:08

    B&J:

    Hmmmm Opa en Oma?
    Ondeugenderd en Onuitstaanbaarderd?

    Is een hint mogelijk?

    X

  • 14 April 2011 - 18:37

    Oom Henk:

    Blanche en Jorijn,

    Zo te lezen heb jullie het erg naar jullie zin. Ik zeg ..... een prima stage adres.
    Geniet nog volop en blijf schrijven.
    Groetjes aan de familie.

    Dikke van ons,
    huize Oom Oosterhof

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australie, NZ & Fiji

Stage & reizen!

Recente Reisverslagen:

11 Juli 2011

Heaps of b-e-a-utifulness!

25 Juni 2011

Op reis!

25 Mei 2011

Er even tussenuit

21 April 2011

Radio stilte

25 Maart 2011

Blauwe Bergen (of toch niet..)
Jorijn en Blanche

Actief sinds 23 Jan. 2011
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 12318

Voorgaande reizen:

04 Januari 2015 - 09 Mei 2015

Sud América

24 Januari 2011 - 20 Augustus 2011

Australie, NZ & Fiji

Landen bezocht: