Radio stilte - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jorijn en Blanche - WaarBenJij.nu Radio stilte - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jorijn en Blanche - WaarBenJij.nu

Radio stilte

Door: Blanche & Jorijn

Blijf op de hoogte en volg Jorijn en Blanche

21 April 2011 | Australië, Sydney

Lieve lezers,

Na 2 weken radiostilte toch weer even een update vanuit het verre maar ook zeker zonnige Australie! Na 2 weken waar niet veel in is gebeurd behalve de dagelijkse beslommeringen: stage, strand, sporten, zonnen, stage, strand, sporten, zonnen hebben we de stoute schoenen aangetrokken en zijn we naar Bondi en Kings Cross gegaan.

We gingen naar Bondi om een mooie wandeling te maken van Bondi beach naar Cogee beach, ook wel de Costal Walk genoemd. Even voor de duidelijkheid, ik was niet in opperbeste stemming. Ik heb gemerkt dat ik 30 min op een ferry en 60 min in een bus niet helemaal lekker doorkom, om vervolgens nog een wandeling van een uur te maken. Maar gelukkig heb ik mijn lieve vriendinnetje bij me en die zal zich dan ook zeker niet uit het veld laten slaan, omdat ik ergens geen zin in heb (Blanche ‘altijdopgewektenpostief Oosterhof). Helaas was het geen heel lekker weer, maar dat mocht zeker de pret niet drukken, want ondanks mijn geen zin zijn het toch geweldige uitzichten die je voorgeschoteld krijgt. Door het uitblijven van de zon en onze zomerse kleding kregen we het op een gegeven moment toch wel een beetje koud. Gelukkig woont Julliette op de helft van de Costal walk, bij Tamarama beach. Dus daar hebben we ons lekker opgewarmd. Julliette (semi-tante van Blanche) is erg gastvrij en daardoor werd een bakkie thee al snel bakkies thee! Gelukkig maar want het begon buiten een beetje te regenen. Toen we verder wilden met onze Costal Walk, was het nog steeds aan het regenen en besloten we om maar lekker terug te gaan naar het vertrouwde en voor ons gevoel altijd zonnige Manly. Nu moeten jullie niet denken dat je zomaar terug komt in Manly vanaf Bondi, dat was gelukkig ook nog een heel eind! (Maar je hoort ons niet klagen, we zitten tenslotte in ZITNIE!)

Op zondag zijn we naar het beruchte en beroemde Kings Cross geweest. Kings Cross is een wijk in Sydney. We wisten dat er veel backpackers en toeristen verblijven op Kings Cross, dus we waren erg benieuwd hoe het zou zijn. Wanneer je als toerist je afvraagt wanneer je in Kings Cross bent aangekomen dan weet je dat zodra je er bent, het was zondag ochtend dus de verse kots geur kwam je met liefde tegemoet, er liepen nog een paar verdwaalde dronken mensen op straat, zwervers hingen lekker nonchalant tegen de Mac Donalds aan en wanneer je dit niet opmerkt moeten de stripclubs zeker opvallen. Ondanks alles is Kings Cross behalve de hoofdstraat dan echt een mooie buurt, typische huisjes, het ligt aan de haven genaamd Woolloomooloo waar heel rijk Sydney graag luncht. Blanche heeft ook nog een heerlijke Australian Pie gegeten bij de beroemde (waarom weten we nog steeds niet ) Harry’s Pie tent! Vervolgens hebben we onze wandeling vervolgd, stiekem geplast in the Art Gallery en nog wat gegeten in The Domain. Op Martins Place aangekomen (soort van plein in CBD) waren er opeens heeel veel indiase mensen aan het rondlopen. Allemaal in prachtige gekleurde gewaden gekleed. Eerst dachten we aan en demonstratie, maar na het aan een vriendelijke meneer met een oranje tulband te hebben gevraagd, bleek het een soort van feest te zijn. We hebben niet helemaal begrepen wat ze precies aan het vieren waren, maar het zag er gezellig uit!

Voor aankomende tijd staat Pasen voor de deur. Hier is iedereen vrij van goede vrijdag tot 2de paasdag en die dag erna. Dan is het ANZAC day, de dag dat heel Australië oorlogsslachtoffers herdenkt uit de, jawel, eerste wereldoorlog herdenkt. Er zijn trouwens ook goddelijke koekjes genaamd ANZAC! (dit moest ik van Blanche erbij vermelden).

Verder komen mijn ouders zaterdag aan en gaan we met hun ook nog ontzettend chillen en genieten!

Al met al, we hebben het hier heerlijk naar onze zin en zijn TOTAAL niet jaloers op jullie zonnetje daar! Dat gunnen wij jullie van harte. Tot over misschien sneller dan 2 weken!

Dikke high five!

Liefde

• 21 April 2011 - 00:52

Flory:

Wat lief dat jullie ons het zonnetje gunnen schatten!! Weer een heerlijk verhaal Jorijn!! Jullie moeten toch ook niet wandelen, maar gewoon lekker hardlopen!! Veel plezier komende twee weken!! Hoop dat skype toch af en toe even aangesloten kan worden!!
    Lieve kus voor jullie!!!

• 21 April 2011 - 05:56

Mama/marjorie, Geer:

Weer een heerlijk verhaal!! zoenen

• 21 April 2011 - 06:37

Oma Hanneke.:

Wat een geweldig verhaal!! Bedankt voor de lieve mails Blanche die je naar Opa in het ziekenhuis stuurde; hij heeft ervan genoten. Hij gaat binnekort over naar een Revalidatiecentrum wij hopen dat hij daar snel weer de oude wordt.
    Een fijne tijd met de ouders van Jorijn en tot snel maar weer op de Skype. Veel liefs Opa & Oma

• 21 April 2011 - 08:00

Jeanine:

Nu kunnen wij hier NOG meer genieten van het mooie weer, het zij ons gegund! :) Maar het klinkt alsof er alleen maar weer mooie dingen op het programma staan de komende tijd, dus ik zou zeggen: veel foto's maken, dan kunnen wij er ook een beetje van genieten!
    Liefs en een zoen

• 21 April 2011 - 08:04

Jeanine:

Trouwens, echt een leuke foto is dit van jullie!