Er even tussenuit - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jorijn en Blanche - WaarBenJij.nu Er even tussenuit - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jorijn en Blanche - WaarBenJij.nu

Er even tussenuit

Door: Blanche & Jorijn

Blijf op de hoogte en volg Jorijn en Blanche

25 Mei 2011 | Australië, Sydney

Na weken van rondzwerven in NSW waren we toch best nieuwsgierig naar de rest van de Oostkust. Especially Queensland: the sunshine state. Mijn ouders kwamen speciaal voor mijn 25ste verjaardag een paar weken naar Australie! Om dat er meer van Australie te zien is dan alleen Sydney, zijn we de Oostkust gaan bewonderen.

Vanuit het regenachtige Sydney zijn we naar Cairns gevlogen om daar een camper te huren! Vervolgens zijn we omhoog gereden naar Cape Tribulation. Cape Trib is de plek op aarde waar het regenwoud het strand knuffelt en dat moesten wij natuurlijk zien! We kwamen aan op een camping en het uitzicht was fantastisch. Wie wil er nou geen palmbomen, strand en zee in zijn achtertuin? Het eerst wat Blanche zei toen ze van het strand af kwam rennen: “Kijk we zijn in het paradijs, ze hebben hier KOKOSNOTEN!” Als een kind zo blij! Heel schattig. Verder houdt regenwoud ook in: veel vreemde beesten1 Het bleek al snel dat de mannelijke helft van de familie geen helden zijn, maar gelukkig deinsde de vrouwen niet terug van rare geluiden in de bosjes. Zo heeft moeders een enorme veraan op de foto gezet en wilde Blanche graag op krokodillen jacht (geen gevangen, maar toch dapper!) Verder heb ik voor het eerst in mijn leven de gehele melkweg gezien en ben ik erachter gekomen dat je geen foto’s kan maken van sterren (wijze les op mijn 25ste verjaardag!) Maar we hebben er zeker een mooie herinnering aan! In Cape Trib besloten om naar het Great Barrier Reef te gaan, want ik wilde nou wel eens schilpadden zien. Ons werd belooft dat er schildpadden gespot gingen worden, dus vol goede moed gingen we met z’ n 4e het water op om te snorkelen. Eenmaal in het water zag ik tot mijn grote verbazing een schildpad heel ontspannen liggen in de stroming. Vervolgens hebben we er nog twee gezien en ook nog een glimp opgevangen van een kleine reefshark. Zeker 1 van de hoogte punten in onze tijd hier in Australia!

Na Cape trib waar ook nog door de Jungle hebben geslingerd van de ene naar de andere boom, zijn we naar Undara gegaan. Undara is in princiepe niks, behalve als je van wandelen houd in de brandende zon, maar ons werd verteld dat er gezwommen kon worden in een lava tube, door lava uitgeholde grotten in de woestijn. Dat je kon zwemmen daar is nog nooit eerder voorgekomen, maar vanwege drie heftige wetseasons was dit wel mogelijk! Fantastisch! Het was wel echt een geweldige ervaring, helemaal toen ons werd verteld dat dit natuurverschijnsel waarschijnlijk nooit meer voorkomt. Op de camping was er veel wildlife, grote kangaroes, kleine kangaroes, dikke kangaroes, dunne kangaroes etc.etc.
De angst van de mannen voor kleine springende beesten werd gelukkig ook gelijk overwonnen, om de simpele reden dat die gewoon naast je komen zitten wanneer je rustig bij de camper zit. Hier in Undara werden ook de eerste en laatste kangaroe’s gespot, dit tot grote vreugde van moeders, want je kan Australie niet verlaten zonder een kangaroo te hebben gezien. (Dan tellen we de dode kangaroe’s langs de weg uiteraard niet mee..!)

Na Undara werden afschuwlijk veel kilometers gereden op weg naar de WhitSundays. Helaas zat het weer ons toen een beetje tegen, dus zijn alleen Blanche en ik op een boot geweest om de eilanden van dichtbij te bewonderen. Af en toe kwam de zon door en zagen we de mooie witte stranden met hun geweldige natuur. Er werd ook nog gesnorkeld, alleen dat was een kleine tegenvaller, omdat de vissen gevoerd werden en dat moet volgens de echte kenners (blanche en ik) niet de bedoeling zijn.

Onze laatste grote stop was bij Hervey bay, vlakbij Fraser eiland. Dit eiland heeft geen asfalt wegen, dus moest er een 4wd gehuurd worden. Gelukkig had de grote Mol rij ervaring in 4wd dus die heeft zoals een vader dat moet het voortouw gepakt en ons met veel ervaring over de eerste heuvels heen geholpen. Na deze ervaring en een kleine pep talk heb ik zelf ook het stuur gepakt en het rond rijden over het strand was een mooie ervaring. Na het zwemmen in Lake mackenzie moesten we terug om de auto weer in te leveren en de boot te halen. Lake Mackenzie is wel echt een geweldig meer om in te zwemmen, heel helder water en zoet.

Onze laatste stop was 130 km voor Brisbane. Het werd genoemd als het St Tropez van Australie en dat was het ook.. welcome in NOOSA! Wat fantastisch al die villa’s op een rij. Ik heb bij deze besloten dat ik later heel rijk wordt en ook zo’n prachtig huis aan het water met boot en palmbomen kan kopen! Blanche en ik hebben daar nog bij zonsondergang een kleine Mojito gedronken!
De dag erna hebben we met een goed gevoel terug gekeken om de korte maar geweldige reis.

Dit stuk kan ik natuurlijk niet afsluiten zonder een bedank aan mijn ouders. Bedankt voor de leuke reis, zorgzaamheid en gezelligheid!

Nu gaan we de laatste gedeelte van stage in, waar alles moet worden ingeleverd. Daarna gaan we vliegen naar Broome, heerlijk in het warme weer chillen aan het strand! Vervolgens vliegen naar Darwin om daar een tour te doen in Kakadu national park. Vervolgens met de bus naar beneden naar Alice springs en al het moois wat daar nog te zien is! Door naar Adelaide en Melbourne, 10 dagen rondsjeesen in een camper en dan door naar New Zeeland! We houden jullie op de hoogte, wanneer weet niemand, maar dat het gebeurd weten we wel.

Much Love!

Eigenlijk wilde ik dit stuk achterwege laten, maar Blanche vond dat we toch even moesten vertellen dat we de marathon van Sydney hebben uitgerend! 2 uur en 15 minuten hebben we erover gedaan! Blanche vond het echt fantastisch, ik vond het vooral pijnlijk. Al was het een hele bijzondere ervaring om met 13.000 man door de stad te rennen! Na die 2 uur had ik zoiets van; eens maar nooit weer! Maar goed, jullie kennen Blanche met d’r enthousiasme, dus ze heeft me zo ver om ook de halve marathon van Amsterdam te gaan rennen in Oktober! We zullen zien!

Heel veel liefde vanuit het herfstachtige Sydney!

  • 25 Mei 2011 - 09:21

    Jeanine:

    Bedankt weer voor het mooie verslag! Klinkt inderdaad als een heerlijke, maar korte reis. Maar straks kunnen jullie alles goedmaken, NOG meer zien en genieten. Succes met laatste stage-loodjes...
    X Jeanine

  • 25 Mei 2011 - 13:39

    Peter Oosterhof:

    prachtig verhaal, haast met journalistieke gaven geredigeerd. je krijgt er een geweldig beeld van. En , oh, ja, we kunnen julie niet meer bereiken op je zwerftocht door Aussie en New-Sealand, behalve dan via skype en mob. Nou ja, nog ff en dan zijn jullie thuis. Ciao, pap

  • 25 Mei 2011 - 15:47

    Mama/marjorie, Geer:

    hoi schatten, weer een geweldig verhaal van jullie beiden, dikke kus van us.

  • 25 Mei 2011 - 19:49

    Isabelle:

    Alsof we er ook bij waren!Helaas dat waren we niet.Geniet!
    En misschien loopt roland wel met jullie mee in amsterdam,vraag het hem maar.

    xx

  • 26 Mei 2011 - 16:13

    Darragh:

    Goed bezige ouwe vlammenwerpers!!! Mooie verhalen!

    Jorijn, ik neem het terug, je bent misschien toch wel geschikt!

    LOVE!!!!

  • 26 Mei 2011 - 19:18

    Marijke:

    Wat een leuk verslag van de vakantie! We hebben ook genoten in Australië en vonden het leuk om te zien hoe jullie daar leven. Nog even de laatste loodjes voor de stage en dan verder reizen. Veel liefs, M.

  • 28 Mei 2011 - 09:10

    Rene:

    Wat is het weer n geweldig verslag geworden,had gehoopt dat de mannen het er iets beter van afgebracht hadden maar ja de waarheid is hard.Nog heel veel plezier en sterkte met de laatste loodjes.
    x Rene

  • 31 Mei 2011 - 07:33

    Marrit:

    Dag schatten, wat heerlijk om dit verhaal te lezen en de foto's op Facebook te bekijken.. word helemaal gelukkig van jullie! Nog even knallen op jullie stage en dan kunnen jullie welverdiend gaan touren. en Jorijn, wederom, je schrijftalent mag benoemd worden ;) Keep it up! leuk om te lezen! x.

  • 06 Juni 2011 - 11:57

    Henk Oosterhof:

    Jorijn,
    Ik lees uit je verslag dat je meer 1/2 marathons gaat lopen. De eerste die ik liep zou ook mijn laatste zijn...... dat zei ik 25 jaar geleden...
    Blanche is er al helemaal aan zo lees ik :)
    Geniet nog heel veel van jullie stage.
    Ik kijk uit naar jullie volgende epistel met belevenissen,

    Later,
    Henk (uncle)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australie, NZ & Fiji

Stage & reizen!

Recente Reisverslagen:

11 Juli 2011

Heaps of b-e-a-utifulness!

25 Juni 2011

Op reis!

25 Mei 2011

Er even tussenuit

21 April 2011

Radio stilte

25 Maart 2011

Blauwe Bergen (of toch niet..)
Jorijn en Blanche

Actief sinds 23 Jan. 2011
Verslag gelezen: 431
Totaal aantal bezoekers 12318

Voorgaande reizen:

04 Januari 2015 - 09 Mei 2015

Sud América

24 Januari 2011 - 20 Augustus 2011

Australie, NZ & Fiji

Landen bezocht: