Kangaroo Valley - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jorijn en Blanche - WaarBenJij.nu Kangaroo Valley - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jorijn en Blanche - WaarBenJij.nu

Kangaroo Valley

Door: Blanche & Jorijn

Blijf op de hoogte en volg Jorijn en Blanche

11 Maart 2011 | Australië, Sydney

Kangaroo Valley.
Beste Liefhebbende,

Na een week, die rustig voorbij ging en een weekend niet veel gedaan te hebben, wilde we weer eens wat actie. Na lang nadenken hadden we besloten om naar Kangaroo Valley te gaan. Volgens de internetsite van kangaroo valley zou het heel gemakkelijk te bereiken moeten zijn met het openbaar vervoer. Nadat Blanche het niet helemaal vertrouwde en een beetje research had gedaan, bleek, dat wanneer we met het openbaar vervoer zouden gaan, we 3 uur en 40 min in de trein zouden zitten en vervolgens een bus moesten pakken die alleen in de ochtenden rijdt en in het weekend niet. Dus dat was geen optie. Gelukkig kon onze trip wel doorgaan, omdat ik een rijbewijs heb en Blanche heel goed is met routes uitstippelen/plannen. Het enige wat aan dit verhaal nog ontbreekt is een auto. De auto werd gehuurd bij Budget Rent A Car vrijdag aan het eind van de dag, zodat we zaterdag om 7 uur in de ochtend konden vertrekken.

Zoals jullie weten wordt er links gereden in het land van de kangaroo, dus dat was even wennen. Een paar praktische onhandigheden deden zich voor: het instappen gebeurt aan de andere kant, de ruitenwissers zitten niet rechts maar links, ook de richting aanwijzer zit anders, om de gordel te pakken moest er rechts in plaats van links gepakt worden, het verkeer komt ook van een andere kant en de snelle baan is niet rechts maar links op de weg. Dit was even wennen, maar oefening baart kunst en na 10 min was alles wel gewend. Het grote voordeel aan rijden in Australië is dat er bijna alleen maar automaten op de weg rijden, nu niet denken dat er echt automaten(gok,frisdrank,tampon,chocola) op de weg rijden, maar ik bedoel dat er niet geschakeld hoefde te worden.

De rit naar Kangaroo Valley duurde 2 uur en 40 min. De rit ging vlekkeloos, ondanks het 2 keer verkeerd rijden door de slechte aansturingskunsten van Blanche. Vlak voordat we in kangaroo valley waren besloten we even de benen te strekken. Dit gebeurde bij de Fitzroy falls National park. Het bleek dat het maar 150 meter lopen was naar de waterval dus we gingen eerst even een bakkie halen een beetje op te warmen. (erg lekkere koffie en koekjes!!) Na 150 meter stonden op een soort van stijger en keken we uit op een rots partij, waterval en een ongelofelijk uitzicht!! We konden tot 110 km ver kijken en na verschillende uitkijkposten te hebben gehad besloten we om door te gaan naar onze eind bestemming: Kangaroo valley. In the lonely planet stond dat Kangaroo valley nog is blijven hangen in de jaren 60 tot 80.. Dat bleek ook, aangezien ze nog een pompstation uit het jaar 1971 hadden. De huisjes leken op het country gedeelte van Walibi Flevo (pretpark voor de ouderen onder ons) en de plaatselijke apotheker een accent had van lik-me-vessie. (Jullie vragen je natuurlijk nog steeds af; WAAR waren de kangaroos.. goeie vraag!) Er bleek niet zoveel te doen, behalve een kano tocht van 2 uur, en wij als avontuurlijkingen (?) hebben dat natuurlijk gedaan. Blanche koos voor de avontuurlijke route (ik wilde liever niet nat worden/omslaan/verdrinken, maar goed, ik ben een volger) wat inhield dat we 6 stroomversnellingen tegemoet zouden varen! Waarbij de kans op omslaan aanwezig was.. De stroomversnellingen zijn we nog steeds aan het zoeken, aangezien we 4 keer hebben vast gezeten op de kiezels die de stroomversnelling moesten voorstellen. Maar het was wel een prachtige tocht!

Daarna zijn we naar onze B&B gegaan. We hadden een kamer voor een nacht geboekt, want we dachten dat we echt veel konden doen in de Kangaroo Valley, maar helaas. Het bed was wel echt geweldig en de gastvrouw was ook meer dan enthousiast, dus dat kon de pret niet drukken. We wilde graag kangaroo’ s zien en de gastvrouw vertelde ons dat verder op er kangaroo’ s gespot konden worden. Rond etenstijd hebben we een take a way pizza gehaald in het dorp en zijn we gereden naar de plek waar we kangaroo’ s konden bekijken. Helaas regende het, maar we hebben ze gezien en de conclusie is dat kangaroo’ s groot zijn en veel lawaai maken als ze springen.

Na een heerlijke nacht in de B&B en een ontbijt moesten we terug naar ons liefhebbende Manly. We besloten om terug te gaan via Wollongong, want daar konden we de Grand Pacific Highway op. Kangaroo Valley is een vallei, niet heel verrassend neem ik aan, maar dat betekent dat het omringt is door heuvels. Om de vallei in en uit te gaan moest er dus eerst een stuk omhoog gereden worden. Dit kan vergeleken worden met een bus door de bergen naar wintersport, even niet opletten en je ligt weer in de vallei of je wordt misselijk. Om in Wollongong te komen konden moesten we via Kiama (volgens de gastvrouw van ons B&B), want daar was THE Blow hole (dat betekend niet dat er 10 pubers zitten te blowen in een grot en daar mensen naar gaan kijken). Een blow hole is een gat in de rotsen waar zee water door omhoog komt. Niet heel boeiend, maar wel leuk om te zien. Daarna zijn we doorgereden naar Wollongong en daar hebben we een broodje gegeten. Helaas hebben we de Grand Pacific Highway nooit meer gezien, het was niet te vinden. Daarna zijn we rustig doorgereden naar Manly en hebben we zonder kleerscheuren de auto ingeleverd.

Dinsdagavond na stage zijn we nog naar een het Australisch museum gegaan. Daar was een tentoonstelling van de mooiste natuurfoto’ s van de wereld. Bij binnenkomst kregen we een gratis drankje en er was live muziek. Erg gezellig en leuk om mee te maken.

Verder zijn we nu helemaal into boxen, Wayne geeft 3 keer per week boxles. En hij vroeg of we een keer wilde meedoen. Gister hebben we meegedaan en het was erg zwaar maar wel top op te doen. Ik denk persoonlijk dat Blanche haar nieuwe roeping heeft gevonden (ondanks de spierpijn in haar onderarmen, onderarmen? Onderarmen ja).

Aankomend weekend staan Kings cross en Surry hills op het programma. Dit zijn wijken in Sydney die we nog niet gezien hebben! (Shame on us!) En er moet ook getraind worden voor de marathon dus we gaan 12 km hardlopen. En de weersvoorspellingen zijn gunstig, dus lekker zwemmen/snorkelen en bakken staan ook op het menu!

Met veel liefde vanuit het zon overgoten Australië.

Ps. Vanaf 21 Juli tot 6 Augustus gaan deze 2 wereldreizigers actief doen in Nieuw-Zeeland om daarna helemaal te ontspannen vanaf 6 Augustus tot 17 Augustus op Fiji. Yieeehaa!!

X

• 11 Maart 2011 - 08:40

Jeanine:

Haha wat een briljant verhaal weer Jorijn! :) En wat klinkt het weer heerlijk! Sportze en stuur ook nog wat meer zon deze kant op please...
    XXX

• 11 Maart 2011 - 09:21

Opa:

Oma is nog druk en ik moet naar oogarts. Geweldig verhaal. Boksen!!
    Blijf genieten. Inmiddels weten jullie alles van de tsunami. Sterkte en liefs.

• 11 Maart 2011 - 10:30

Oma Hanneke.:

Hallo lieve schatten,
    Jorijn, wat schrijf je gezellg!! Een paar klein foutjes hier & daar maar dat mag de pret niet drukken. Zo, dat moest ik even kwijt.
    Ik vind dat jullie ontzettend ondernemend zijn,en dat levert mooie verhalen op hoor. Succes met de a.s.Marathon, een langere mail komt er aan. Inmiddels weten jullie natuurlijk alles over de tsunami in
    Japan. Ik hoop dat jullie veilig zitten in Manly, zo vlak aan zee, ik heb iets horen mompelen op de TV over eventuele nà-golven in Australië. Heel veel liefs van een 'òver-bezorgde'
    Oma.

• 11 Maart 2011 - 13:06

Henk Oosterhof:

Volgens mij hebben jullie het erg naar jullie zin. :)
    Groetjes van je oom.

Dat aan de verkeerde kant van de weg rijden gaat je nog goed van pas komen later.

• 11 Maart 2011 - 18:58

Mama/marjorie:

we blijven genieten van jullie verhalen! en van jullie foto's

• 12 Maart 2011 - 11:11

Fleur:

Mooie avonturen weer hoor! En super leuke foto's, kinderen, het is duidelijk dat jullie je wel vermaken daar!
    Tegen de tijd dat jullie naar fiji gaan, check ff of het niet onder water is gelopen... ;) x

• 15 Maart 2011 - 13:17

Wallie:

Toppers, mooie verhalen!

• 18 Maart 2011 - 10:46

Flory:

He he!!ik ben weer op de hoogte hoor!!ga gelijk zo even regelen dat ik door krijg als er een bericht op staat!leuke foto,s ook!zo krijg je toch een idee van hoe jullie daar zitten!!Liefies leuk om jullie net even gesproken te hebben!!snel weer??dikke kus