We've got bikes! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jorijn en Blanche - WaarBenJij.nu We've got bikes! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jorijn en Blanche - WaarBenJij.nu

We've got bikes!

Door: Blanche & Jorijn

Blijf op de hoogte en volg Jorijn en Blanche

01 Maart 2011 | Australië, Sydney

G’day everyone!
De afgelopen week was niet echt benoemenswaardig, maar we weten hoeveel het thuisfront houdt van een update.. Dus bij deze!

Zoals onze eerste en tweede graad familie al weten, is dat wij plannen hadden om fietsen te kopen. Na meerdere malen misselijk te zijn geweest in de bus waren we er wel klaar mee. Vorig weekend (20-2-2011) zijn we op jacht gegaan om een zo goedkoop mogelijke fiets te scoren. Ons werd aangeraden om naar de Warringah Mall te gaan, want daar waren de fietsen niet meer dan 80 Dollar. De Warringah Mall moeten jullie je voorstellen als een heel groot winkelcentrum met, met verschillende kleine winkels maar ook winkels die wat weg hebben van de Makro. Ons werd geadviseerd om naar de BIG W te gaan, want daar zouden goedkope fietsen zijn. En inderdaad daar hadden ze fietsen van 98 Dollar!! Omgerekend zo’n €74! Ik wilde nog even een kleine concurrentie analyse uitvoeren (om in de gedachten van stage te blijven) dus besloten we nog niks te kopen en naar een fietsenmaker in de buurt te gaan kijken of daar nóg goedkopere fietsen zouden zijn. De fietsenmaker had wel fietsen van 90 Dollar, maar die waren een beetje verroest en wij dachten, een nieuwe fiets daar kan niks mis mee zijn. Dus wij maandag na stage naar de BIG W en daar kochten we onze fietsen, onze fietsen moesten nog wel in elkaar gezet worden maar Donderdag konden we ze ophalen. Wij natuurlijk helemaal in de wolken.

Donderdag ochtend hadden we bedacht om voor stage onze fietsen op te halen. Want dan konden we lekker terug fietsen en hoefden we lekker niet meer in de bus. Wij wisten toen nog niet dat er een kleine teleurstelling op ons te wachten stond, want onze fietsen waren nog niet in elkaar gezet… Daar stonden we dan met ons goede gedrag. Er werd ons verteld dat ze in de namiddag zeker klaar zouden zijn.

Die middag hadden we weer ons goeie gedrag meegenomen en gelukkig onze fietsen waren klaar!! Even een beetje uitpakken, helm kopen (is verplicht hier in down-under) en daar gingen we. Het fietsen was ook nog een onderneming op zich, aangezien er soms wel en soms geen fietspad is. Wat inhoudt dat je soms opeens op een drukke weg terecht komt met niet al te fiets-vriendelijke-auto’s..

Maar goed vrijdag was het zover, we hadden een fiets route en die gingen we fietsen naar stage. Al snel bleek dat de fiets route, niet heel fiets vriendelijk is. Er zaten in totaal twee klim momenten in de fiets route, bij allebei de klimmomenten ben ik afgestapt. Blanche daar in tegen heeft de eerste wel gehaald omdat ze zo extreem gespierd is. Maar de tweede was ook haar te machtig. Nou moet ik ook zeggen dat de wielrenners in de Tour de France waarschijnlijk ook zouden zijn afgestapt ;)! Eenmaal aangekomen bij stage deed opeens mijn rechter trapper een beetje vreemd en plots viel die van me fiets af. Normaal kan je de trapper er weer opdraaien, maar het schroefdraad had het ook begeven. De fiets wordt in zijn geheel verkocht, dus wanneer de trapper eraf is dan is dus ook de fiets niks meer waard. Gelukkig wilde Susan (de vrouw van Wayne) mij wel naar BIG W brengen met de fiets achter in de auto. De vrouw achter de kassa bij BIG W kende me nog van de 4 keer dat ik er was geweest die week en zonder problemen heb ik toen mijn geld terug gekregen. Daarna heeft Susan me afgezet bij de fietsenmaker en daar heb ik toen maar een beetje roestige fiets gekocht van 90 Dollar. Eind goed al goed.

Zaterdag was het weer eens behoorlijk warm en we hadden besloten om maar een strand dag te houden, niet omdat ik dat zo leuk vind, maar om met 32 graden wat te ondernemen, is ook wel weer iets teveel van het goede. In de middag zijn we terug gegaan naar het appartement om een broodje te eten en af te koelen. Daarna was het plan om te gaan snorkelen bij Shelly Beach. Toen we naar Shelly Beach liepen viel het mij op dat iedereen naar het water keek en niemand in de zee was. Er bleek een Bull Shark voor de kust te zwemmen en niemand mocht het water in! Maar wij konden gewoon snorkelen, want dat was anderhalve kilometer verderop. We hebben wel vissen gezien maar geen haai. (helaas voor blanche)

Blanche had gelezen dat er een haaien tentoonstelling was bij Darling Harbour. Dus wij zondag met de fietsen op de ferry naar CBD gegaan en vanuit CBD hebben we gefietst naar Darling Harbour. Het was heel leuk om te fietsen door het centrum van Sydney! Darling Harbour was niet zo heel boeiend maar wel leuk om gezien te hebben. Blanche heeft haar hart kunnen ophalen door alle soorten haaien te zien dus het was al met al een hele educatieve middag. Vandaag hebben we gehoord dat hier in Manly gezwommen kan worden met haaien dus wie weet..

Voor aankomend weekend gaan we proberen om in het weekend naar een surf kamp te gaan om daar nog meer te integreren in de cultuur van Australië.

Much Love en we houden jullie op de hoogte!

XX

Hier de link voor de foto's:

• 01 Maart 2011 - 07:51

Rene:

Goed idee de fietsen,lijkt me geweldig om in zo,n stad te fietsen.
    Jullie hebben het wel getroffen met de stage plek zowel de baas als zijn vrouw zijn service gericht naar de stagelopers.Geniet ervan x

• 01 Maart 2011 - 14:36

Opa:

Leuk uitgebreid fietsverhaal.
    Wist niet dat Blanche veel op heeft met haaien.
    Liefs

• 01 Maart 2011 - 15:24

Mama/marjorie:

Ik ben niet zo van die haaien!!
    Jorijn, er schuilt een schrijver in je. Zoen

• 01 Maart 2011 - 15:45

Jeanine:

Nederlands! Lekker fietsen, zelfs down under. Maar kan me wat voorstellen bij de niet-fietsvriendelijke-route, doe dus vooral voorzichtig...

• 01 Maart 2011 - 15:47

Jeanine:

BTW, toffe foto's weer!!!

• 02 Maart 2011 - 10:48

Maarten: