Meer nieuws! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jorijn en Blanche - WaarBenJij.nu Meer nieuws! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jorijn en Blanche - WaarBenJij.nu

Meer nieuws!

Door: Blanche & Jorijn

Blijf op de hoogte en volg Jorijn en Blanche

20 Februari 2011 | Australië, Sydney

Beste fans,

Om gelijk maar met de deur in huis te vallen, WE ZITTEN IN ONS APPARTEMENT!! Donderdag zijn we verhuisd van het fijne boothuis naar ons appartment in Manly. We horen de critici al denken, ‘ jahoor ze zouden toch naar Sydney gaan’, bij deze de uitleg van Sydney. Sydney is niet alleen het centrum, maar bestaat ook nog uit 100 andere kleine suburbjes en die vallen ook nog onder de stad Sydney. Manly is daar dus 1 van. Voor ons is het 15 minuten lopen naar de ferry en dan is het nog maar 30 minuten varen en dan zijn we in de stad.

De verhuizing liep op rolletjes, dit mede dankzij Jacqui. Die heeft ons naar de makelaar gebracht en naar ons appartement. Om half 11 waren we bij de makelaar om de sleutel te krijgen en de betaling te doen. Om 11 uur kwamen we voor het eerst in ons appartement, groter dan gedacht en kon de verhuizing echt beginnen. Ik moest naar Wayne (stage begeleider), want Wayne had nog wel een bed voor ons, alleen die moest nog even uit elkaar gehaald worden. Blanche ging naar Juliette om spullen voor de keuken en aanverwante artikelen op te halen. De reis die wij zonder elkaar hebben afgelegd zullen we jullie besparen. Rond 2 uur kwamen we tegelijk aan en de inrichting kon beginnen. Wayne en ik hebben het bed in elkaar gezet en Blanche en Julliette hebben de rest van het huis ingericht. Het valt wel een beetje op, maar het is allemaal erg wit, dus dit weekend gaan er inkopen gedaan worden om wat kleur en gezelligheid aan te brengen. Er zijn nu een paar nachten doorgebracht in ons nieuwe stulpje en er moet gezegd worden: ‘het bevalt prima’ . De reistijd naar stage is 3 keer zo kort, dat betekend dat er dus ook langer geslapen kan worden of dat er in de ochtend gezwommen kan worden. Aangezien we 30 seconden van het strand wonen moet dat geen probleem zijn.

Even tussen neus en lippen door: bij de makelaar kregen we goed nieuws te horen want, wanneer we een appartement zouden nemen moest we voor 6 maanden tekenen, omdat het anders niet mogelijk was om in aanmerking te komen voor een appartement. We hadden al een paar mogelijkheden bedacht om eronder uit te komen, maar gelukkig werd ons verteld dat wanneer wij eruit willen dat we alleen nog een week huur moeten betalen en dan kunnen we eruit. How lovely is that?

Vrijdag zijn we nog naar de film geweest, nou is naar de film gaan niet echt heel boeiend maarrrrrr! Het is wel boeiend als je film kijkt in een openlucht bioscoop in de botanical gardens, met op de achter grond de harbour bridge en het Opera house! De film begon om half 9, maar we waren er al om iets voor 7 omdat er ook nog wat gegeten en gedronken kon worden dus onder het genot van een pizza, kikkererwten en een drankje hebben we genoten van het uitzicht en de gezelligheid. De film heette Paul en ging over een alien, hysterisch leuk! Dus huren die handel!

Voor de rest is er natuurlijk ook nog gewoon stage gelopen. We zijn hard bezig met wat er van ons gevraagd word en gelukkig krijgen we genoeg feedback om gestructureerd verder te kunnen. In de pauzes word er ook nog steeds hard getraind aangezien we ons hebben ingeschreven voor de halve marathon van Sydney!

We houden jullie op de hoogte hoe het staat met alle voorderingen en tot volgende week!

Kusjes en liefde uit Manly (Sydney)

Ps. Ons adres is:

16/2-4 Pine street, NSW 2095, Sydney Australia

Pps: check de foto’s!

• 20 Februari 2011 - 10:42

Opa & Oma.:

Wat een gezellig verslag, Jorijn je bent een goeie verteller!! Fijn, jullie nieuwe appartement, heb het er goed samen. 20 sec.tot de beach, vet,gaaf,super in 3 woorden!!!
    In A'foort alles kits, heerlijk dat Mama & Geer nu hier wonen.
    Stevig geknuffeld door mij en lieve groeten van Opa.

• 20 Februari 2011 - 12:05

Mama/marjorie, Geer:

zoen en een leuk verhaal!!

• 20 Februari 2011 - 12:19

Mama/marjorie, Geer:

leuke foto's1111111111

• 20 Februari 2011 - 12:32

Jeanine:

30 sec. van de beach... OMG, elke keer denk ik dat ik er aan gewend raak, maar echt niet dus: VET jaloers! Goed geregeld zeg, zo'n toplocatie appartement! Ga snel ff foto's kijken ;)
    Liefs en een zoen!

• 20 Februari 2011 - 22:47

Fleur:

Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah, leuk verhaaaaaaal!!! En de foto's! Ik herken het zo, Manly is geweldig! En jullie worden bruin! Ook geweldig! En ik ben ontzettend overdreven enthousiast!! Ook geweldig! En ik wou dat ik daar was... en dat kan dus niet= minder gezellig. KUSSSS

• 21 Februari 2011 - 15:43

Oma&Fleur:

Dag globetrotters,

Even een tip voor de iets wat oudere lezers voor jullie: Misschien handig om in elk nieuw verhaal aan het eind een link naar jullie nieuwe foto's te zetten. Want anders kunnen ze het niet zo goed vinden :)

Nadat de foto's waren gevonden, waren ze erg blij!!!! Prachtige foto's en Oma vindt ook dat jullie bruin worden! Nice!
    DIkke zoenen van ons, xx

• 23 Februari 2011 - 07:34

Merel Aka De Viking:

J&B!
    Wat een leven! Dat zijn de enige woorden die bij mij opkomen als ik jullie verhalen lees, haha. Met die marathon gaat het wel goedkomen volgensmij!
    Liefs vanuit de iglo (het sneeuwt hier al anderhalve week non stop...)

• 24 Februari 2011 - 01:34

Nils: