Stage & appartement! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jorijn en Blanche - WaarBenJij.nu Stage & appartement! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jorijn en Blanche - WaarBenJij.nu

Stage & appartement!

Door: Blanche & Jorijn

Blijf op de hoogte en volg Jorijn en Blanche

12 Februari 2011 | Australië, Sydney

Lieve allemaal!

Nu alweer een week verder en het is eindelijk weer een beetje aangenaam buiten! Het was op een gegeven moment zo warm, dat we verkoeling hebben gezocht in de bios. (The Tourist, echt wel een toffe film!) Heerlijk! Op weg daar naartoe zaten we helaas in een niet-geaircode-bus, maar die ging gelukkig op de snelweg kapot, waardoor we konden overstappen in een wél airco-bus. Geluk bij een ongeluk. Vorige week zaterdag hebben we onszelf door Manly heen gesleept om nog een aantal appartementen te bekijken. Ook hier weer op geapplied en gehoopt dat het wat zou worden! Omdat we vonden dat we toch de hoogte punten van Sydney allemaal een keer gedaan moesten hebben en zondag echt een dierentuin dag is, zijn we zondag naar Taronga Zoo gegaan! Eerst met de Ferry en toen met een skilift (!) omhoog. Eindelijk begon het te waaien en uiteindelijk mondde dat uit in een flink storm en hoosbui. Verkoeling alom! Iedereen kent het wel, het rook als vroeger op de camping in Frankrijk! Heerlijk! In de dierentuin kwamen we er achter dat we allebei dierentuinen eigenlijk niet zo heel spannend vinden. In elke dierentuin hebben ze dieren! Maar goed, ik heb wel gifgroene kikkers gezien (die heb ik nog niet kunnen vinden in opa z’n vijvers..) en giraffen met de Harbour bridge op de achtergrond heb je niet in Nederland.
Zondagavond hevig op zoek gegaan naar de perfecte bus(sen) die ons maandagochtend naar Cromer zouden moeten brengen! Het is maar 20 km vanaf Northwood, maar dat betekent zeker toch wel zo’n 3 bussen en 1 uur en 40 minuten later aankomen. Maar goed, reislustige types als we zijn, vonden dat natuurlijk helemaaaaaaaal niet erg;)!

Maandagochtend om 7 uur met de bus om vervolgens na 2 uur op het verkeerde adres te staan! Ze bleken verhuist te zijn. Wel gemeld, niet ontvangen. Geen man overboord, Wayne (onze stagebegeleider/CEO van het bedrijf) kwam ons halen. De eerste dag was interessant, kennis gemaakt en een rondleiding door het bedrijf gehad. Het is een klein bedrijf met grote ambities. Het is een echtpaar dat samen het bedrijf Corporate Wellness runt. Hij doet de bedrijfskant en zij de fitness kant. Erg leuk. Onze taak in dit geheel is om het bedrijf kritisch te gaan bekijken en een nieuwe impuls te gaan geven. Hij geeft zelf aan dat hij bij de top 3 van de Australische Corporate Wellness bedrijven wil horen, om zo het bedrijf door te kunnen verkopen. Zo zijn we bezig met een concurrentieanalyse te schrijven, een manual maken voor het bedrijf waar duidelijk in staat omschreven wat ze doen en waar ze voor staan. Ze zijn allebei ontzettend vriendelijk en ze werken erg hard. Dat wordt er dan ook van ons verwacht.
We hebben ’s middags een uur pauze en kunnen dan gebruik maken van de sportfaciliteiten of lekker gaan zwemmen in zee. We zijn één keer samen gaan hardlopen en daarna haakte Jorijn af. Ik daarentegen vind het heerlijk en probeer in elke pauze even een uurtje te rennen! (Schoenen toch niets voor niets gekocht!) Stage is dus helemaal goed!

En… we hebben een appartement! Yes! De goedkoopste waar we op hebben gereageerd, dit wil zeggen €440,- per persoon per maand, zonder gas/water/licht. Prijzig, maar wel het goedkoopste wat we konden vinden! Helemaal goed! Het is in Manly onderdeel van de Northern Beaches. Twee straten verwijderd van het strand én op fietsafstand van stage! Het enige is dat het appartement ‘unfurnished’ is! Gelukkig zijn alle hulptroepen ingeschakeld en mogen we een bed+matras lenen van Wayne, Juliette (tante) heeft een set met kookspullen en de rest sprokkelen we bij elkaar! Volgende week donderdag kunnen we erin! Tot dan blijven we nog even chillen in het boothuis!
Zondag gaan we naar Whale beach, want Jocelyn is jarig! Met de hele familie lekker brunchen. Maandag is het valentijnsdag én is Andrew jarig, dubbelop feest! Leuke dingen in het verschiet.

We houden jullie op de hoogte! Enne, misschien een schrale troost.. het regent hier nu ook!!

Dikke zoenen en veel liefs,

Jorijn en Blanche

p.s. check de GEWELDIGE nieuwe foto’s!

• 12 Februari 2011 - 07:57

Gerard:

Mooi, dus de lokale IKEA hoef je niet te plunderen.
    Zoen

• 12 Februari 2011 - 08:08

Flory:

Wat fijn dat jullie stage goed bevalt! Volgende week jullie eigen plekje en dan begint het leven echt in sydney!! Geweldig! Geniet liefies!! Dikke kus

• 12 Februari 2011 - 08:38

Claire:

Haaa schatten!
    Heel leuk dat jullie dit bijhouden! Mij was het 1 maand gelukt dus ben benieuwd ;) haha! Wat een leuk verhaaltje en het klinkt echt als een leerzame stage, ik ben benieuwd! En donderdag samen wonen, wauw! Geniet er lekker van en stuur je adres even door ;)! Dikke kus!

• 13 Februari 2011 - 11:37

Opa & Oma.:

Wij hebben eigenlijk al alles uitgebreid op de Skype besproken. Toch wel even gezellig hè dit berichtje er tussen door.
    Jorijn, ik lees net dat jij vandaag de 13de jarig bent,alsnog GEFELICITEERD
    hoor. De WHALE BEACH zal wel spannend geweest zijn, hebben we op de Skype eigenlijk helemaal niet over gehad. Volgende keer dan maar.
    Goeie verhuizing a.s. donderdag en tot horens. Stevig omarmd & een kuffel.

• 13 Februari 2011 - 17:55

Jeanine:

Nice! Nieuwe crib, leuke stage, diertjes in de dierentuin gezien..kan allemaal niet stuk dus! Ach die regen overleven jullie ook wel toch ;)
    Liefs XXX

• 14 Februari 2011 - 20:08

Oma , Corrie:

Wat fijn dat alles zo goed gaat.Ik heb het idee dat jullie daar al een heleboel leuke mensen kennen en dat jullie het er heel erg naar je zin hebben. Geweldig hoor. Ik verheug me op het volgende verslag. Liefs, oma

• 15 Februari 2011 - 09:14

Peter:

Hoi lieverds. Mooi dat jullie een unfurnished plek hebben. Kunnen jullie kamer in en kamer uit.En als je elkaar ff zat zijn , plons in de zee, then you'll feel directly okay.Nou straks weer bijpraten op Hemelpje en jullie weer a scrambled egg op zijn Juliettes.
    Tot zoens